Daň z príjmov

  • Zníženie zrážkovej dane z dividend z 10 % na 7 % za zdaňovacie obdobia, ktoré sa začínajú od 1. januára 2025
  • Malé spoločnosti (právnické osoby) s ročnými príjmami do 100 000 eur budú platiť zníženú sadzbu dane z príjmov 10 %.
  • FO-podnikatelia (živnostníci) s ročnými príjmami do 100 000 eur zostáva sadzba dane z príjmov 15%.
  • Zvýšenie sadzby na daň z príjmov právnických osôb z 21 % na 24 % spoločnosti s ročným príjmom nad 5 milión eur .

Ďalšie priame dane a odvody

  • Zmeny vo výške daňového bonusu na vyživované dieťa, ktorá bude zároveň s rastúcim príjmom klesať a po dosiahnutí mesačného príjmu do 3 632 eur bude nárok na daňový bonus nulový. Rodičia, ktorí zarábajú viac ako 3 632 eur, stratia nárok na daňový bonus úplne. Rovnako ho stratia rodičia detí, ktoré dosiahnu 18 rokov.
  • Rodičovský dôchodok bude po novom vyplácaný formou asignácie dane, daňovník, fyzická osoba, určí podiel zaplatenej dane rodičovi alebo rodičom pre každého z nich vo výške 2 %. Za rok 2025 bude vyplatený v roku 2026. Zároveň zostane zachovaná aj možnosť darovať 2 % z dane neziskovej organizácii.
  • Zvýšenie maximálnych vymeriavacích základov pre sociálne odvody zamestnancov zo 7-násobku na 11-násobok priemernej mesačnej mzdy (zákon č. 431/2003 o sociálnom poistení).
  • Zvýšenie osobitného odvodu pre mobilných operátorov.
  • Zavedenie osobitného odvodu pre rafinérie.
  • Zvýšenie ceny ročnej diaľničnej známky zo 60 eur na 90 eur.

Daň z finančných transakcii

  • Zavedenie dane z finančných transakcii, ktorá sa vzťahuje na transakcie uskutočňované právnickými osobami a fyzickými osobami podnikateľmi na platobných účtoch určených na podnikanie. SZČO vzniká povinnosť zriadiť si v banke podnikateľský účet.

Dani budú podliehať:

  • debetné transakcie vo výške 0,4% maximálne 40 EUR za prevod
  • výbery hotovosti v banke alebo z bankomatu (0,8 %),
  • využívanie firemných platobných kariet (ročný poplatok 2 eurá).

Dani nebudú podliehať:

  • platby, ktoré sú príjmom štátneho rozpočtu (napr. dane, odvody do sociálnej a zdravotnej poisťovne).

DPH

  • Základná sadzba 20% sa zvyšuje na 23%.
  • Pôvodná znížená sadzba 10% sa zvýši na 19%.
  • Výška zníženej sadzby 5% ostáva zachovaná.

Uplatnenie sadzieb v praxi:

  • 19% (potraviny – iné ako základné, nápoje (okrem alkoholických) podávané v reštaurá- ciách, el. energia)
  • 5% (základné potraviny, jedlo podávané v reštauráciách lieky a vybrané zdravotné potreby, knihy a online knihy – edukačné, tlačoviny, štátne nájomné bývanie)

Veríme, že účtovníctvo je omnoho viac ako len čísla a dokumenty. Preto sa srdcom a oddanosťou venujeme každému klientovi. Našim cieľom je dosiahnuť úzke a vzájomne prospešné prepojenie toho, čo klient potrebuje, s tým, čo vieme poskytnúť.
Pri každej spolupráci sa snažíme počúvať potreby a očakávania našich klientov. S empatiou sa vžívame do situácie klientov, aby sme lepšie porozumeli ich podnikateľským cieľom a výzvam.

Naši odborníci disponujú správnymi vedomosťami a skúsenosťami, ktoré nám umožňujú poskytnúť kvalitné a profesionálne služby. Sme tu, aby sme vám uľahčili podnikanie a zabezpečili, že vaše účtovníctvo bude vedené s precíznosťou a starostlivosťou.

Vaša spokojnosť a úspech je našou najvyššou prioritou. Preto sa na nás môžete spoľahnúť ako na partnera, ktorý sa zodpovedne a profesionálne postará o vaše účtovníctvo.

Priebeh spolupráce

  • Prevzatie podkladov a dokumentov: S dôverou nám odovzdajte vaše účtovnícke podklady a dokumenty. Zabezpečíme ich bezpečné a dôkladné spracovanie.
  • Kontrola dokladov: Preveríme vaše podklady a dokumenty s dôrazom na detaily. V prípade nejasností sa s vami stretneme a vyjasníme potrebné informácie.
  • Spracovanie podkladov pre účtovníctvo: Naši odborníci spracujú vaše podklady a zabezpečia, že vaše účtovníctvo bude vedené presne a spoľahlivo.
  • Zaúčtovanie dokladov: Vaše účtovníctvo bude zaúčtované s dôrazom na správne triedenie a kategórie.
  • Spracovanie výstupov pre klienta: Poskytneme vám prehľadné výstupy, aby ste mali prehľad o vašich finančných údajoch a výsledkoch.
  • Elektronické podanie na daňový úrad: Po odsúhlasení od vás, zabezpečíme bezproblémové elektronické podanie vašich daňových priznaní na príslušný daňový úrad.
  • Konzultácie v priebehu mesiaca: Sme tu pre vás počas celého mesiaca, aby sme vám poskytli potrebné konzultácie a odpovedali na vaše otázky.
  • Spracovanie mesačných prehľadov: Na záver mesiaca vám poskytneme prehľady o vašom účtovníctve a finančnej situácii vašej firmy.